טיפים לבישול בסיר לחץ

הכנו לכם מדריך על יתרונות הבישול בסיר לחץ וטיפים שימושיים 📝
רגע של פיזיקה – סיר הלחץ מבוסס על שיטת האטימה. כאשר סוגרים את הסיר בצורה אטומה נוצר בפנים לחץ גבוה שמעלה את נקודת הרתיחה של המים, וגורם למזון להתבשל הרבה יותר מהר. בנוסף, הנוכחות המתמדת של האדים מרככת את המזון וממזגת את שלל טעמי התבשיל.
למה כדאי להתחיל להשתמש בסיר לחץ:
⭐חסכון בזמן – בישול בלחץ מקצרת את זמן הבישול לרבע מזמן הבישול בסיר רגיל!
⭐חסכון במים ואנרגיה – במים, כי הם לא מתאדים. בגז\חשמל, בזכות זמן הבישול הקצר.
⭐ערך תזונתי משופר- הוויטמינים והמינרלים מתמוססים מהמזון אל תוך המים, שהופכים לאדי מים ולא "בורחים" מהסיר. הלחץ הגבוה גורם לכך שפחות מים מתאדים ולוקחים איתם את הערכים התזונתיים שאנחנו דווקא רוצים לשמור בתוך הסיר.
⭐נוחות – סיר לחץ איכותי מאפשר לבשל בלי דאגות.
⭐בריאות – בזכות הטמפרטורות הגבוהות שמושגות בבישול בלחץ, החיידקים והבקטריות בתוך האוכל מחוסלים קליל .
⭐מרקם משופר של המזון – מבשלים מזון בעל מרקם קשה יחסית, כמו בשר או ירקות שורש, סיר הלחץ יעזור ליצור מרקם רך וערב לחך.
​5 טיפים פשוטים לבישול בלחץ:
🔖נוזלים – פעולת סיר הלחץ מתבססת על נוכחות אדים בתוך הסיר. בשביל שיווצרו אדים אנחנו חייבים לדאוג לכך שיהיו מספיק נוזלים בסיר. בסירי לחץ האיכותיים תראו סימון על הדפנות הפנימיות של הסיר שמצביע עד איזו רמה לפחות הנוזלים צריכים להגיע. במידה ואין סימון כזה, פשוט דאגו לכך שלפחות כחצי מהסיר יהיה מלא בנוזלים, כדי שיוכלו להיווצר תנאים אידיאליים לבישול בלחץ.
🔖טיגון קל – מילת המפתח היא -קל. מזונות מסויימים, כמו למשל בצל או בשר, טעימים יותר כאשר מוסיפים להם קצת טעם מקורמל. הטעם הזה מושג באמצעות טיגון קליל של המזון לפני הכנסתו לסיר הלחץ.
🔖בישול באידוי – בזכות נוכחות גבוהה של אדים בתוך הסיר, סירי לחץ יכולים לשמש כמאדה מעולה. אם אתם אוהבים לבשל באידוי, או רוצים לנסות בישול בריא יותר ולהגיש אנטיפסטי מעולה ובריא, וודאו שסיר הלחץ שלכם מותאם לאידוי. חלק מסירי הלחץ מכילים התקן פנימי שמאפשרים תליית סלסלת אידוי פנימית.
🔖שחרור לחצים – אם התבשיל שלכם מורכב ממרכיבים שדורשים זמני בישול שונים, כנראה שלא תוכלו להימנע מלפתוח את הסיר בזמן ההכנה, למרות שזה לא אידאלי בגלל שכך מאבדים את הלחץ שהצטבר בסיר. אך אל דאגה, כל מה שצריך לעשות זה לשחרר את לחץ האדים בתוך הסיר ע"י סיבוב או לחיצה על בורר הלחץ שעל מכסה הסיר. אל תפתחו את הסיר מבלי ששחררתם את הלחץ !
🔖טיפ לבחירת הסיר – בחרו סיר שבו פיית שחרור הלחץ לא מופנית ישירות לכיוון הגוף או הידיים. האדים שמשתחררים מהסיר מתחממים לטמפרטורה של יותר ממאה מעלות, ואם הם משתחררים ישירות עליכם אתם יכולים למצוא את עצמכם עם כוויה על הידיים.
בישול בסיר לחץ הוא הרגל נפלא שעוזר לבשל בריא יותר ומהר יותר.
מקווה שהטיפים יעזרו לכם כשתבחרו לבשל בסיר לחץ ושתרמתי קצת לידע הקולינרי שלכם!

שתפו את המאמר

עוד טיפים

איך בוחרים כרית לשינה

איך בוחרים כרית לשינה ​ כרית לא נוחה ולא מתאימה יכולה לפגום באיכות השינה שלכם,

דילוג לתוכן