מסדרים את המיטה

יש משהו מאוד אלגנטי במיטה מסודרת ומהודרת 🙂
 ברור לי כשמש ש- 95% מהישראלים אינם מציעים את מיטתם בבוקר טרם לכתם לעבודה, והאמת היא שממש לא ברור לי למה 🤔
בכל העולם זהו דבר בסיסי שמסגלים מילדות והגיע הזמן שגם פה נאמץ את המנהג😊
המיטה היא הדבר האחרון שאתם עוזבים בבית לפני שאתם יוצאים לעבודה. סידורה מתחיל לכם יום חדש מסודר ומאורגן יותר. סדר בבית, משמעו סדר בראש, וכמובן שתמיד כיף יותר לחזור הביתה ולצלול למיטה מפונפנת סטייל בית מלון. אז בואו נלמד איך לעשות זאת בלי יותר מידי מאמץ.
דברים כלליים שכדאי להקפיד עליהם בתחזוק המיטה באופן קבוע, לפני שמגיעים לשלב הסידור היומי:
1. יש להפוך את המזרן לפחות אחת לחודשיים לכיוון אלכסוני ומלמעלה למטה על מנת לשמור על דחיסות שווה.
2. מומלץ ביותר להשתמש במגן מזרן ובמגני כריות, אם כי אלה פחות משמעותיים בגלל הנקודה הבאה.
3. כריות שינה יש להחליף או לנקות אחת לחצי שנה -שנה כי הן מתבלות מהר, צוברות קרדית האבק וכתמי רוק מגעילים. את מידת רכות הכריות ניתן לבחור לפי מצב השינה שלכם. אם אתם ישנים בד”כ על הגב, לכו על כרית קשה יותר לתמיכה טובה לצוואר. אם אתם ישנים על הצד, כרית עם רכות בינונית תטיב עימכם, ואם אתם ישנים על הבטן, כרית רכה עדיפה. פוליאסטר או פלומת נוצה זה כבר עניין של העדפה אישית, אלרגיות, תקציב וכו’.
4.  מידי פעם יש לאוורר את המצעים בחוץ, אבל בצל! שמש מצהיבה מצעים לבנים.
5. את שמיכות הפוך יש לנקות בניקוי יבש אחת לעונה. אם אתם שומרים אותם לחורף הבא, עטפו אותם בסדין, לא בניילון!
6. השתדלו להשתמש במצעי כותנה מלאה. הם נושמים ונעימים.  תתפנקו מידי פעם ושלחו לגיהוץ להרגשה נעימה יותר. ניתן להשתמש גם בספריי ריח טוב.  וזה הופך את העולם שלכם לתענוג אחד גדול. תאמינו לי!
7. כביסה –  מצעים יש להפריד ולכבס כל סט בנפרד לפי הוראת יצרן. לייבש בצל, הפוך, מיד עם תום הכביסה. ושוב, להשתדל לגהץ.
8. סידור מיטה לוקח בדיוק 3 דקות. כל שעליכם לעשות הוא ליישר את הסדין, לנער כריות ולמשוך את השמיכה מעל בצורה ישרה. למשקיעים, אני ממליצה בחום להשתמש בכיסוי מיטה ולזרוק עליו מספר כריות נוי. חדר השינה שלכם ישתדרג פלאים תוך דקות. השקיעו בכיסוי אחד או שניים איכותיים, ואת כריות הנוי גוונו מידי פעם וכך תוכלו לקבל חדר חדש כל פעם. תראו שכשתתחילו להתרגל לעשות את זה וחדר השינה יראה יפה, תתקשו ממש לעזוב אותו…
9. דבר נוסף הנותן כתם צבע בחדר ומשווה מראה מלכותי למיטה הוא שימוש בצעיף מיטה. תוכלו לרכוש 1-2 שמיכות טלויזיה מעניינות (130X170 ס”מ) ולהחליף אותם כל פעם על המצעים לפי הצבעים, ובשאר הזמן להשתמש בהן בשמיכת טלויזיה בסלון. כדאי.
10. טיפ נוסף למיטה אשר יש לה רק בסיס, הוא לרכוש סדין ללא גומי ולפרוש על הבסיס עם השוליים עד הריצפה (או לרכוש סדין חצאית) . זה נותן מראה מעניין והדור יותר למיטה.
ואם עד עכשיו לא הצלחתי לשכנע אתכם לסדר מיטה, אז כדאי שתעלעלו בתמונות הבאות ותקבלו קצת חשק…

שתפו את המאמר

עוד טיפים

איך בוחרים כרית לשינה

איך בוחרים כרית לשינה ​ כרית לא נוחה ולא מתאימה יכולה לפגום באיכות השינה שלכם,

דילוג לתוכן