איך בוחרים סיר

שאלת השאלות – איך בוחרים סיר ?!

אז החלטנו לתת לכם קצת מידע שימושי לבחירת סיר למטבח שלכם 
כל אחד מכיר את המטבח שלו יותר טוב מכולם ולכן כל אחד יבחר את הפתרון שעונה על הצרכים שלו בצורה האופטימאלית ביותר .
לפני שנכנס להבדלים ודקויות חשוב להדגיש שתמיד רצוי לקנות ממותג מוכר העומד בתקנים עולמיים מחמירים !
חשוב לציין כי הסירים והמחבתות שלנו הם הפריטים השימושיים ביותר במטבח והשקעה במוצר איכותי תקבע את איכות התבשילים וכמובן תחסוך לנו זמן יקר בניקיון ובעבודה בסיום הבישול .
סירי נירוסטה – 
בכל מטבח ישראלי אפשר למצוא סירי נירוסטה, שהיתרון המובהק שלהם הוא עמידות גבוהה לשנים רבות. יתרון אחר של סיר הנירוסטה הוא שניתן להשתמש בו בתנור ללא הגבלת טמפרטורה, בהנחה שהסיר עשוי כולו מנירוסטה – כולל ידיות ומכסה. תחתית הסיר עשויה משלוש שכבות: שתי שכבות מנירוסטה וביניהן שכבת אלומיניום או נחושת, שתפקידה להוליך את החום. החיסרון העיקרי של סירי הנירוסטה הוא שאם מבשלים אורז, לדוגמה, ניאלץ לשים קצת יותר שמן, על מנת למנוע את הידבקות המזון.
סירי יציקת ברזל – 
כלי בישול מיציקת ברזל שומרים על חום לאורך זמן, גם לאחר סיום תהליך הבישול. החום בכלי מתפזר באופן אחיד במשך כל שלבי הבישול והתוצאה היא בישול איטי, עסיסי ואיכותי. הסיר עשוי יציקת ברזל עבה אשר נטבלה בשמן פשתן בעל גוון שחור והוכנסה לתנור בטמפ’ של כ-800 מעלות ליצירת מעטפת הגנה.
ניתן לשימוש במגוון צורות רחב :
• על גחלים
• אש גלויה
• תנור האפייה
• הכיריים.
סירי יציקת אלומיניום  – 
• ציפוי טפלון –  ציפוי נון סטיק איכותי, שהאפקט החזק שלו הוא בטיגון, מחביתה עד סטייק. המזון אינו נדבק ולכן הכלי קל לניקוי. אורך החיים של סוגי סירי היציקה הוא נמוך יותר מסירי הנירוסטה, בממוצע הוא 3-4 שנים. בעת הבישול ובאופן כללי אסור להשתמש בכלי מתכת עם סירים בעלי ציפוי טפלון, כי הם שורטים את המוצר ופוגמים בו – יש להשתמש רק בכלים מעץ או פלסטיק וכך הוא יכול להישמר לאורך זמן. היתרון בסירי טפלון הוא שהם יותר זולים יחסית .
• ציפוי שיש – זהו הגימור המוביל בשנים האחרונות במטבח הישראלי,והפופולאריות של סירים ומחבתות בציפוי נון סטיק מרבל – בגימור שיש רק הולכת וגוברת .
היתרון המובהק של הציפוי הזה הוא שימוש מופחת בשמן ומזון שלא נדבק לתחתית . כמו כן שילוב של אבן שיש טבעית מחזקת משמעותית את הציפוי ומאריכה את אורך חיי המוצר .
• ציפוי Black Crystal  – שהומצא בגרמניה , מיוצרת בטכנולוגיית פורג’ד כאשר הציפוי מהווה חלק בלתי נפרד מהיציקה , ציפוי איכותי וחזק במיוחד ועל כן ניתן עליו 10 שנות אחריות ע”י היבואן , כמו כן בעזרת התכונות המיוחדות של ציפוי זה נעשו אין ספור ניסויים ע”י שפים מהמובילים בעולם ומעבר לאיכות הוא גם בריא וכמעט שאין צורך בשימוש בשמן בעת טיגון או בישול .
סירי זכוכית – 
היהלומים הבריאים בעולם!
טכנולוגיה חדשה ומדהימה של 100% זכוכית אולטרה עמידה לחום, מייצרת כלי בישול קלים יותר, פשוטים לניקוי ובהירים.
מאחר וכלי הבישול עשויים 100% זכוכית הם אינם פולטים רעלים, ללא קשר לזמן הבישול, האידוי או ההרתחה, ושומרים על הערכים התזונתיים של המזון.
היגיינה – כלי הבישול השקופים עשויים זכוכית מהפכנית הנקראת פיירוסראם (Pyroceram), עמידה במיוחד לחום. זכוכית חלקה בעלת משטח אחיד שאינה יכולה לאגור חלקיקי מזון, ריחות או כתמים.
• חיסכון באנרגיה – כלי הבישול השקופים שומרים על חום לאורך זמן רב יותר, גם לאחר הבישול. מבשלים מזון נהדר על חום נמוך יותר, בהשוואה לכלי בישול רגילים ואף ממשיכים את הבישול לאחר הורדתם מהכיריים.
• חווית שימוש – הסירים היחידים בעולם הניתנים להעברה מהקפאה עמוקה, לאש ישירה ולשולחן האירוח, להגשה קלה אך מלאת סטייל. ניתן לשימוש במקרר ובמקפיא, וניתן לניקוי במדיח הכלים.
• ניתן לשימוש על כל סוגי הכיריים (למעט אינדוקציה), בתנור עד 260 מעלות חום ובמיקרוגל. הסירים יכולים לעמוד בשינויי טמפרטורה קיצוניים, מאפס עד 200 מעלות

שתפו את המאמר

עוד טיפים

איך בוחרים כרית לשינה

איך בוחרים כרית לשינה ​ כרית לא נוחה ולא מתאימה יכולה לפגום באיכות השינה שלכם,

דילוג לתוכן