איך בוחרים סיר מושלם למרק

שאלתם שאלה 🙂 ואני בכיף נותנת תשובה 🙂
אז איך בוחרים סיר מושלם למרק ?!
1 . הגודל – 
כאשר מכינים מרק מומלץ להשתמש בסיר רחב ועמוק יחסית, על מנת שהנוזל לא יגלוש החוצה. בסיר הכי גדול במטבח נוח מאוד לבשל מרקים, צירי עוף וירקות או ירקות שלא אוהבים צפיפות כמו קלחי תירס וארטישוק. סיר בינוני מתאים לבישול ירקות ומרקים בכמות קטנה יותר. הסיר הקטן בגודלו מתאים להכנת מרק קטן לשני סועדים.
2. החומר – 
מומלץ להשתמש בסיר נחושת, ברזל או נירוסטה. סיר אלומיניום אינו איכותי, ועל כן לא מומלץ להשתמש בו לבישול מרק. עם זאת, חשוב לציין כי סיר נחושת וסיר ברזל יקרים מאוד, סיר נירוסטה יקר באופן יחסי ואילו סיר אלומיניום זול. מפתה להשתמש בו למרקים, אבל כאמור הדבר לא כדאי.
הסיבה: סיר נחושת וסיר ברזל יצוקים משלוש שכבות, ועל כן הם מפזרים באחידות את החום על פני התחתית. לסיר נירוסטה יש תחתית כפולה שצוברת חום ולא גורמת לאוכל להישרף, ולכן הוא מתאים גם לבישול ממושך. לסיר אלומיניום יש תחתית הנוטה להתעקם במהירות יחסית והיא אינה מפזרת את החום בצורה אחידה, ועל כן פחות מומלץ להשתמש בסיר זה.
3. הניקיון – 
סיר נחושת וסיר ברזל דורשים תחזוקה ושימון, סיר נירוסטה לא מצריך טיפול מיוחד ועל כן הוא נוח לשימוש ואילו סיר אלומיניום סובל מבלאי בעיקר בחיבור הידיות.
4. הכובד – 
סיר נחושת וסיר ברזל הם סירים כבדים מאוד, ועל כן עם כמות גדולה של נוזל יהיה קשה להרימם. במידה ומזיגת המרק נעשית מעל הכיריים ולא על השולחן, הכובד של הסיר אינו משנה.
5. העובי – 
לעובי של הדפנות חשיבות גדולה בבחירתו: ככל שהן עבות יותר ומשקלו של הסיר גדול יותר, כך הפיזור התרמי של החום יהיה טוב יותר.
6. התחתית – 
העובי בתחתית הסיר בהחלט קובע. עדיף לא להשתמש בסיר עם שכבת תחתית דקה. מרק עדשים או מרק שעועית, לדוגמה, אינם מתאימים להכנה בסיר עם תחתית דקה לאורך זמן. חומרי הגלם יצטברו בתחתית הסיר וייהפכו את המרק לעיסה מפוררת.
7. הרוחב – 
לרוחבו של הסיר, לעומת זאת, אין חשיבות. חשוב רק להתאים את גודלו של הסיר לכמות המרק שרוצים להכין.
8. הכמות – 
חשוב להקפיד שכמות הנוזלים בסיר תגיע לגובה של 3/4 מגובהו של הסיר. לא יותר, לא פחות.
9. המכסה –
מומלץ לבחור סיר עם מכסה שיש בו חור קיטור, ולהקפיד בעת הבישול שהסיר יכוסה על ידי המכסה המקורי ולא מכסה שפחות או יותר מתאים. אלה הדקויות שהופכות את המרק למשובח יותר.
10. הידיות – 
 מומלץ לרכוש סיר עם ידיות מברזל ולא ידיות פלסטיק, היות ואלו נוטות להתבלות מהר יותר .
אשמח להיות לעזרתכם בבחירת סיר מרק מושלם עבורכם ובני ביתכם 🙂

שתפו את המאמר

עוד טיפים

איך בוחרים כרית לשינה

איך בוחרים כרית לשינה ​ כרית לא נוחה ולא מתאימה יכולה לפגום באיכות השינה שלכם,

דילוג לתוכן